Mama oege & mama daniela

In Naivasha, Kenia ondersteunt Stichting JIJ OOK!! twee zogenaamde Nursery Schools. Een Nursery School is vergelijkbaar met een kleuterschool in Nederland. Na drie jaar moeten de kinderen kunnen rekenen en  lezen, schrijven in Engels en Swahilli.

Mama Daniela

De Mama Daniela School is een school met 3 leraressen en 80 kinderen verdeeld over 3 klassen. Voorheen was dit een oud gebouw zonder veel voorzieningen. Inmiddels staat er een geheel nieuw schoolgebouw. Tevens is er een aparte keuken en toiletblok gerealiseerd.

Foto's Mama Daniela

Mama oege

In de jaren '80 vernoemd naar inmiddels de oprichter van de stichting. De mama Oege school huisvest 55 leerlingen en wordt zondags tevens als kerkgebouw gebruikt. Er zijn 2 leraressen. Dit gebouw is in 2009 nieuw gebouwd en voorzien van alle gemakken zoals een keuken. Apart is er ook een toiletgebouw gerealiseerd.

Foto's Mama Oege