Over ONS

Stichting JIJ OOK!! is opgericht in 2008. De basis van de stichting is een hele persoonlijke: Oprichter Oege Doornbos heeft zelf in Naivasha op school gezeten toen zijn vader daar werkte in de jaren '80.

In 2008 is besloten om de twee kleuterscholen, de Mama Daniela en de Mama Oege Scholen te gaan ondersteunen.

In een aantal jaar is veel bereikt.

Stichting JIJ OOK!! biedt directe ondersteuning, deze bestaat oa uit:

• Lesgeld voor de kinderen
  • Salaris van de leerkrachten
  • Schoolmaterialen
  • Goede huisvesting en hygiene
  • Opleiding van de leerkracht
  • Schoolmelk, pap en een snack

Zo hebben beide scholen nieuwe schoolgebouwen en toiletten gekregen. Tevens zijn er nu genoeg leraressen werkzaam die loon vanuit Nederland krijgen. Voldoende lesmateriaal is nu aanwezig en alle kinderen krijgen elke dag iets te eten en te drinken.

Het belangrijkste zijn de leerlingen zelf. Veel gezinnen leven onder de armoedegrens en hebben onvoldoende te eten. Daarom krijgen de kinderen dagelijks melk en een boterham.
Hierdoor kunnen meer kinderen uit de omgeving van de twee scholen naar school. Tezamen met de leraressen bieden we een hoge kwaliteit van onderwijs in de breedste zin van het woord.

Bovenstaande wordt gerealiseerd met directe financiële hulp uit Nederland; 99% van de inkomsten worden direct besteed aan onderwijs voor de kinderen.